September 19, 2007

Yellow Journalism


This cartoon was originally posted on January 12, 2005, and is one of over 400 illustrations you'll find in our book Black & White World III, which can be ordered via Cox & Forkum, The Steyn Store, and Barnes &

From FOX News: Dan Rather Files $70 Million Lawsuit Against CBS, Parent Company Viacom.

Former CBS news anchor Dan Rather has filed a $70 million lawsuit Wednesday against the CBS network, its parent company Viacom Inc., and three of his former bosses, claiming he was made a "scapegoat" for a discredited story about President Bush's military service.

Rather, 75, accused CBS and its executives of making him a "scapegoat" in an attempt to "pacify the White House," according to CBS Radio.

Rather's complaint stems from "CBS' intentional mishandling" of the aftermath of a discredited story about President George W. Bush's time in the Texas Air National Guard, the suit charges.

The newsman also said he was denied airtime on "60 Minutes" and forced out of his job, CBS Radio reported. ...

Rather, whose final months were clouded by controversy over the story, stepped down as "CBS Evening News" anchor in March 2005.

He narrated the September 2004 report, which claimed that President Bush skirted some of his duties during his National Guard service and that a commander felt pressured to sugarcoat Bush's record. He maintains the story was true.

But an independent CBS review determined the story was neither fair nor accurate. CBS fired three news executives and a producer for airing it.

UPDATE -- Sept. 20: From Little Green Footballs: Rather's Lawyer: 'Nobody's Proved the Documents Were Forgeries'.

Posted by Forkum at September 19, 2007 04:07 PM